9/03/2014

VICTORINOX SWISS ARMY MAVERICK DIVE WATCH




















Victorinox Swiss Army Maverick är en fantastiskt fin dykarklocka som min sambo gav mig i födelsedagspresent. Det är en robust och, enligt mitt tycke, en såväl snygg som stilig klocka som är och ger känslan av hög kvalité. Av alla klockor jag äger är denna modell min absoluta favorit.

Klockan har ett klassiskt utseende som verkligen tilltalar min smak samt ett repfritt safirglas med en roterande dykarring i metall. Jämfört med exempelvis Luminox Navy Seal Watch är den mycket tyngre vilket gör att den känns robustare och mer slittålig. Om vikten däremot kan upplevas som ett problem kan metallarmbandet enkelt ersättas med ett gummiarmband. Modellen finns i flera olika färger och utföranden varpå jag själv valde en urtavla med kronograf - för exakt tidtagning och stoppursfunktion.

Om du funderar på att skaffa en ny och rejäl klocka kan jag varmt rekommendera den här modellen. Du kommer inte att bli besviken.

SPECIFIKATIONER
Swiss Made
Ø 43 mm Stainless steel case (316L)
Quartz movement (Ronda 715)
Scratch-resistant, triple-coated anti-reflective sapphire crystal
Water resistant to 100 m
Luminescent hands
Unidirectional rotating bezel with count-up scale
Screw-in caseback
Crown protection
Date calendar
Battery end-of-life indicator (EOL)
Stainless steel bracelet
Double-locking safety clasp
Diver extension


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar